جراحی فک و صورت

بهترین جراح فک و صورت در ونک 【سال1403】❤️ + لیست 5 تایی

مشکلات فک و صورت می‌تواند به صورت مادرزادی یا نتیجه عوامل داخلی و خارجی باشد. بدون شک، انتخاب بهترین جراح فک و صورت در ونک می‌تواند این مشکلات را به بهترین شکل ممکن حل کند. صورت و فک قسمت‌هایی از بدن هستند که ظاهر و جذابیت فرد را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهند. معمولا جراحان فک و صورت که به عنوان متخصص در این حوزه فعالیت می‌کنند، دارای تجربه و دانش عمیقی هستند که به آن‌ها کمک می‌کند، مشکلات ظاهری و عملکردی صورت و فک را درمان کنند. ما در این مقاله به معرفی بهترین جراح فک و صورت در ونک می پردازیم تا کمک موثری برای شما عزیزان باشد.

جراحی فک و صورت چیست ؟

جراحی فک و صورت که به عنوان جراحی زیبایی صورت یا جراحی ماکزیلوفاسیال شناخته می‌شود، یک رشته تخصصی در حوزه پزشکی است که به اصلاح و بهینه‌سازی ظاهر و عملکرد صورت و فک می‌پردازد. این نوع جراحی شامل: مجموعه‌ای از فرآیندها و تکنیک‌هایی است که به منظور بهبود تناسب صورت، تغییر شکل فک‌ها، درمان مشکلات ارتودنسی (دندان‌های نامنظم) و بهبود عملکرد جهت‌گیری فک‌ها به کار می‌رود.

جراحی فک و صورت در بسیاری از موارد در اصلاح بی‌نظمی‌ها و ناهماهنگی‌های فکی و تغییرات در ساختار فک بالا و پایین (ماکزیلا و مندیبولا) به کار می‌رود تا تناسب و هماهنگی بین فک‌ها به وجود آید. جراحی فک و صورت می‌تواند در ترکیب با درمان ارتودنسی (مانند دستگاه‌های ارتودنسی متحرک یا ثابت) استفاده شود تا مشکلات ناشی از دندان‌های نامنظم  و ناهماهنگی بین فک‌ها برطرف شود.

بهترین جراح فک و صورت در ونک، پس از پایان رساندن دوره تخصصی جراحی عمومی که معمولا 5 سال طول می‌کشد باید دوره تخصصی جراحی فک و صورت را بگذراند که این دوره حدود 2 تا 3 زمان می‌برد و در این دوره، دندانپزشک با تکنیک‌ها و فنون جراحی فک و صورت و با مباحثی مانند: جراحی زیبایی صورت، جراحی فک و ساختارهای اطراف آن، جراحی دهان و لب با استفاده از فناوری‌های پیشرفته مانند روباتیک، لیز و مدیریت مشکلات جراحی فک و صورت آشنا می‌شود.

جراحی فک و صورت چیست ؟

ویژگی‌های بهترین جراح فک و صورت در ونک

  • تخصص و تجربه: بهترین جراح فک و صورت در ونک باید تجربه کافی در تشخیص و درمان مشکلات و بیماری‌های مربوط به فک و صورت را داشته باشد. این تخصص شامل: جراحی‌های ترمیمی، زیبایی و جراحی‌های پیشرفته فک و صورت می‌باشد.
  • مهارت و دقت: مهارت‌های یک جراح فک و صورت شامل: دسترسی به نقاط دقیق درون دهان و صورت، تشخیص صحیح مشکلات و بیماری‌ها، توانایی استفاده از تکنیک‌های جراحی پیچیده و توانایی کار با ابزارهای جراحی و مواد ترمیمی می‌باشد.
  • استفاده از فناوری و تجهیزات پیشرفته: بهترین جراح فک و صورت در ونک باید از آخرین فناوری‌ها و تجهیزات پیشرفته در جراحی فک و صورت استفاده کند که شامل استفاده از اسکنرها و تصاویر سه بعدی می‌باشد.
  • رویکرد همراه با زیبایی: جراح فک و صورت، علاوه بر تمرکز بر جراحی و بهبود عملکرد و سلامتی بیمار، به طور همزمان به جنبه زیبایی بیمار نیز توجه می‌کند. او با تغییر اندازه و شکل فک‌ها، بینی، لب‌ها و سایر اجزای صورت، تغییرات زیبایی مطلوبی را به بیماران می‌بخشد.

برخی از مهم ترین ویژگی های بهترین جراح فک و صورت در جدول زیر لیست شده است:

🥇 سطح جراح تخصص لازم را برای انتخاب روش درمان را داشته باشد.
⭐ تجهیزات از تجهیزات پزشکی به روزی برخوردار باشد.
❤️ برخورد با بیمار رفتار صبورانه و محترمانه ای با بیماران در پیش گیرد.
📝  مهارت و تجربه سابقه کافی و مهارت بالا برای انجام خدمات درمانی داشته باشد.

5 تا از بهترین جراح فک و صورت در ونک را بشناسید!

دکتر احمد مسجدی

دکتر احمد مسجدی

دکتر احمد مسجدی، بهترین جراح فک و صورت در ونک هستند و در مرکز جراحی برزویه در تهران فعالیت می‌کنند. ایشان در زمینه ایمپلنت دندان نیز تخصص دارند و خدمات جراحی ایمپلنت را ارائه می‌دهند. دکتر مسجدی با استفاده از تکنیک‌های پیشرفته جراحی و ابزارهای مدرن، ایمپلنت‌ دندان را با دقت و پیشرفته‌ترین روش‌ها درمان می‌کنند و هم چنین توانایی ارائه خدمات در زمینه ایمپلنت دندان‌های تکی و چندتایی را دارند.

خدمات:

  • درمان های زیبایی
  • ارتودنسی
  • ایمپلنت
  • درمان ریشه
  • جراحی فک و صورت

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان ونک، خیابان خلیل زاده، پلاک 16، طبقه 2

دکتر بیژن اخوان آذری

دکتر بیژن اخوان آذری

دکتر اخوان در سال 1340 وارد دانشکده دندانپزشکی دانشگاه تهران شدند و پس از فارغ‌التحصیلی، به عنوان سپاهی بهداشت به سراوان در استان سیستان و بلوچستان اعزام شد و پس از پایان خدمت و طی قرارداد با سازمان سپاه بهداشت، به مدت 10ماه در بندر لنگه استان هرمزگان مشغول به کار شدند در سال 1348، دکتر اخوان به کشور انگلستان رفتند و دوره‌های Post Graduate در Residency را در مرکز آموزشی و دانشکده‌ای دندانپزشکی در لندن و لیورپول در رشته جراحی دهان، فک و صورت گذراندند.

خدمات:

  • ایمپلنت (کاشت دندان)
  • تصحیح خط خنده
  • جراحی دندان‌های عقل و نهفته
  • جراحی فک و صورت
  • درمان در رفتگی فک

آدرس: تهران، ونک، خیابان ولیعصر، پایین‌تر از توانیر، جنب مانتوسرای بلوچ، پلاک 2468

دکتر فرشید کاوندی

دکتر فرشید کاوندی

دکتر فرشید کاوندی، بهترین جراح فک و صورت در ونک هستند. ایشان متخصص در زمینه ایمپلنتولوژی و جراحی دهان، فک و صورت می‌باشند و به عنوان یک متخصص، درمان و جراحی بیمارانی که نیاز به ایمپلنت دندانی دارند را انجام می‌دهند. علاوه بر ایمپلنتولوژی، دکتر کاوندی نیز در زمینه جراحی دهان، فک و صورت تخصص دارند که شامل انجام عمل‌های جراحی مانند: جراحی استخوان فک، جراحی ترمیمی و زیبایی دهان، جراحی زیبایی صورت و رفع عیوب ظاهری صورت می‌باشد.

خدمات:

  • جراحی دهان، فک و صورت و چانه
  • درمان عدم تقارن فک
  • جلو آوردن چانه
  • زاویه دار کردن فک و صورت
  • اختلالات مفصل فک

آدرس: تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، میدان شیخ بهایی، برج صدف، واحد 81

دکتر مهدی سزاوار

دکتر مهدی سزاوار

دکتر مهدی سزاوار، بهترین جراح فک و صورت در ونک هستند. ایشان تخصص در جراحی دهان، فک و صورت دارند و استادیار و عضو هیئت علمی دانشگاه می‌باشند و در زمینه تخصص جراحی دهان، فک و صورت موفق به کسب رتبه سوم در امتحانات بورد تخصصی شدند و به عنوان استادیار و عضو هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و تبریز فعالیت کردند و به آموزش و تربیت دانشجویان دندانپزشکی پرداختند.

خدمات:

  • جراحی بازسازی فک‌ها به دنبال نقایص ایجاد شده ناشی از تروماها و تومور‌های ناحیه فک و صورت
  • جراحی‌های نهفتگی‌های دندانی، کیست‌ها و تومورهای دهانی فکی و ضایعات دهانی
  • جراحی تصحیح ناقرینگی‌های صورت با به کارگیری روش های مختلف جراحی
  • جراحی جلو و عقب بردن فک بالا و پایین
  • جراحی بینی (رینوپلاستی) با حفظ عملکرد تنفسی و حفظ تناسب صورت

آدرس: تهران، میدان ونک، خیابان گاندی شمالی، کوچه صانعی شرقی، پلاک 7، واحد 2

دکتر محمد بیات

دکتر محمد بیات

دکتر محمد بیات، دندانپزشک و متخصص در جراحی دهان، فک و صورت هستند. ایشان فارغ‌التحصیل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سال 1376 با مدرک دکترا دندانپزشکی شدند. سپس در دانشگاه علوم پزشکی تهران و بیمارستان شریعتی تخصص جراحی دهان، فک و صورت را گرفتند و در سال 2003، فلوشیپ تروماتولوژی دهان، فک و صورت را در مونیخ اخذ کردند. دکتر بیات هم چنین رئیس بخش جراحی دهان، فک و صورت بیمارستان شریعتی هستند.

خدمات:

  • جراحی های دهان، دندان و عفونت‌ها
  • مفصل گیجگاهی فکی یا TMJ
  • بازسازی
  • ایمپلنت و درمان های قبل پروتز
  • جراحی زیبایی و جراحی های ارتوگناتیک

آدرس: تهران، میدان ونک، خیابان ولیعصر، خیابان شهید عباس پور (توانیر)، ساختمان شماره 4، طبقه 3

در چه مواردی باید جراحی فک و صورت انجام شود؟

جابه جایی شدید و نامنظم دندان‌ها: وضعیتی است که دندان‌ها به طور نامتعارف جابه جا شده‌اند و موقعیت طبیعی خود را در قوس دندانی ندارند. این مشکل معمولا در دوران رشد و تکامل دندان‌ها و فک‌ها به خصوص در دوران نوجوانی ظاهر می‌شود و با توجه به عوامل ژنتیکی، فشارهای زیاد بر روی دندان‌ها و فک‌ها ایجاد شده که به کمک بهترین دکتر ارتودنسی در ونک درمان می‌شود.

 ناهماهنگی‌های فکی: ناهماهنگی‌های فکی به مواردی اشاره دارند که فک‌ها در مکان اصلی خود قرار ندارند. این ناهماهنگی در اندازه و شکل فک‌ها، جابه‌جایی آن‌ها یا تناسب بیت عمودی (overbite یا underbite) بروز می‌کند. اگر فک‌های شما ناهماهنگی دارد، بهترین جراح فک و صورت در تهران باتوجه به وضعیت شما، می‌تواند تغییراتی در اندازه و شکل فک‌های بالا و پایین (ماکزیلا و مندیبولا) شما ایجاد کند.

ضایعات صورت و فک: جراحی فک و صورت در ترمیم و بهبود ضایعات جدی صورت و فک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد که این ضایعات ممکن است ناشی از تصادف، آسیب‌های وراثتی، تروماهای حاد یا عوارض بعد از جراحی‌های قبلی باشد. در صورت شکستگی‌های جدی در صورت و فک‌ها، جراحی فک و صورت می‌تواند برای بازسازی و ترمیم این ضایعات استفاده شود. جراح می‌تواند با استفاده از تکنیک‌های جراحی متنوعی، قطعات شکسته را ترمیم کند و ساختار صورت و فک‌ها را به حالت طبیعی برگرداند.

در چه مواردی باید جراحی فک و صورت انجام شود؟

وظایف بهترین جراح فک و صورت در ونک

  • ارزیابی و تشخیص: بهترین جراح فک و صورت در ونک در ابتدا باید بررسی کاملی از وضعیت بیمار را انجام دهد که شامل: معاینه جسمی، مطالعه تاریخچه پزشکی و… می‌باشد.
  • برنامه‌ریزی درمان: جراح، بر اساس تشخیص و وضعیت بیمار، باید برنامه‌ریزی مناسبی برای درمان او تهیه کند که شامل: تعیین روش‌های جراحی، زمانبندی درمان، مشخص کردن نوع و تعداد جراحی‌های لازم و موارد دیگر است.
  • جراحی: بهترین جراح فک و صورت در ونک در صورت نیاز، عمل جراحی را انجام می‌دهد که شامل: جراحی‌های ترمیمی، جراحی ترمیمی استخوان، جراحی ترمیمی لب و کام و سایر روش‌های جراحی فک و صورت می‌باشد.
  • اعمال پروتز: پس از جراحی، جراح ممکن است وظیفه نصب پروتزهای دندانی یا صورتی را داشته باشد. این شامل: نصب تاج، پل، ایمپلنت و پروتزهای دیگر است.
  • مراقبت پس از جراحی: جراح فک و صورت مسئولیت مراقبت پس از جراحی را نیز دارد که شامل: تجویز داروها، راهنمایی در مورد تغذیه و بهداشت دهان و صورت، پیگیری پس از عمل و بررسی مداوم وضعیت بیمار است.

کلام آخر 

بهترین جراح فک و صورت در ونک برای اصلاح و بهبود شکل و عملکرد فک‌ها و ساختارهای صورتی و دندانی از جراحی استفاده می‌کند. این نوع جراحی برای بهبود ناهنجاری‌هایی شامل: شکل نامتناسب یا ناهماهنگی فک‌ها، برجستگی یا ضعف فکی، ترمیم صورتی و حتی مشکلات تنفسی ناشی از عدم تطابق فک‌ها و… انجام می‌شود. هم چنین برای انتخاب جراح مناسب باید به تجربه و تخصص و نظرات بیماران قبلی توجه کرد.

ما در این مقاله به معرفی بهترین جراح فک و صورت در ونک پرداختیم و از شما سپاس گزاریم که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید و امیدواریم مطالب ذکر شده برای شما مفید واقع شده باشد. در صورت هر گونه پیشنهاد و انتقاد، می توانید آن را از طریق سایت با ما مطرح کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

ستایش نیری

ستایش نیری نویسنده مجله دندانپزشکا هستم. علاقه زیادی به موضوعات پزشکی دارم. سعیم بر تولید محتواهای پزشکی مفید و کارآمده. امیدوارم از مقاله‌های من لذت کافی رو برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا